Ozdobnik - gradientowa kula
Ozdobnik - gradientowa kula
Wróć / Biznes, Innowacje, Gospodarka

“Cyfryzacja upraszcza życie”. Prezes T-mobile wyjaśnia, dlaczego cyfryzacja, to dziś konieczność

– Cyfryzacja to upraszczanie życia. Możliwość zrobienia czego chcę, gdziekolwiek jestem – mówi w rozmowie z Jarosławem Kuźniarem Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska. Jak firmy powinny wykorzystać ten potencjał? Dziennikarz regularnie zaprasza partnerów Festiwalu Cyfryzacji do rozmów o nowych technologiach i digitalowej rewolucji.  

Cyfryzacja pomaga pokonać wyzwania, które stawia przed organizacjami pandemia. Technologia zapukała do firm, którym się wydawało, że jej nie potrzebują. Teraz pozwala im przeżyć. Z raportu Fundacji Digital Poland „13 faktów o transformacji cyfrowej... czyli wszystko co chciałbyś wiedzieć o cyfryzacji, ale bałeś się zapytać | Digital Shapers” wynika, że 31 proc. firm w kolejnych miesiącach zamierza inwestować w nowe technologie więcej niż poprzednio. Organizacje wiedzą, że bez innowacyjności nie uda im się dogonić konkurencji. Andreas Maierhofer w rozmowie z Jarosławem Kuźniarem tłumaczy, dlaczego cyfryzacja, to dziś konieczność w prowadzeniu biznesu.  

Jarosław Kuźniar, Voice House: Jaka jest Pana osobista definicja cyfryzacji?  

Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska: Mimo że nie jestem już młodzieniaszkiem, moja definicja cyfryzacji to upraszczanie życia, możliwość wyboru zrobienia czego chce, gdziekolwiek jestem. Do przeprowadzenia wszystkich transakcji dnia, używając szeregu prostych rozwiązań. Nie ważne, czy mówimy o bankowości, bo mam do załatwienia sprawy z bankiem, czy mówimy o robieniu zakupów, bo chciałbym móc wybrać, czy robię zakupy podczas śniadania, czy przed pójściem spać, zamiast tracić czas na zwiedzanie sklepów.  

Oczywiście wyjście na zakupy ma swoje zalety, ale dla mnie cyfryzacja oznacza możliwość wyboru, aby zrobić wszystko w komforcie własnego domu. Bez tracenia czasu na dojazdy. To jest domena, w której my jako dostawcy usług telekomunikacyjnych, musimy zapewnić jak najlepszy dostęp do tych usług, aby konsument miał możliwość załatwiać sprawy w świecie cyfrowym.  

Kiedy słuchałem Pana przed chwilą, przyszło mi na myśl moje życie biznesowe w tradycyjnej telewizji. Prowadziłem program codziennie od 5:55 do 10 rano. Moi widzowie mogli się spotkać ze mną tylko w tych godzinach. Dziś nawet tradycyjne stacje mocno walczą o to, żeby dostarczać widzom większą ilość treści niż mieści się w dobie.  

To dobrze, że technologia ma takie możliwości. Jednakże, znając stałą porę Pana bloku programowego, są w stanie go nagrać. Może Pan także prowadzić streaming, nadać podcast. Jeśli nie mają czasu spotkać Pana o wyznaczonych porach, mogą Pana obejrzeć czy posłuchać, kiedy to będzie dla nich wygodne. To daje odbiorcom dużo więcej wolności.  

Wracając do cyfryzacji z perspektywy T-Mobile, co ona oznacza dla Waszej firmy?  

Dla nas oznacza ona trzy główny filary, tak to nazwijmy. Po pierwsze i najważniejsze: dostarczamy polskim odbiorcom możliwość zrobienia kolejnego kroku w stronę cyfryzacji ich własnych żyć. Mam tu na myśli wszystko, co ma związek z wykonywaniem transakcji, które można prowadzić z udziałem T-Mobile Polska, używając cyfrowych kanałów. Naszym celem było umożliwienie szybkiego załatwienia spraw samemu przez aplikacje mobilną czy sieciową, zanim jeszcze wykonamy telefon do obsługi klienta czy wybierzemy się do jednego z naszych oddziałów. Cyfryzujemy wszystko, co tylko możemy.  

Drugi filar, także bardzo ważny w kontekście rynku B2B to nasze wsparcie dla klientów biznesowych. Dostarczamy im wszystkie cyfrowe narzędzia, by mogli z nich korzystać także ich klienci. To jest coś, czym zajęliśmy się w trakcie pierwszego i drugiego lockdownu, bo nagle wszyscy musieli przesiąść się na cyfrowe prowadzenie biznesu.  

Naszym trzecim filarem jest wparcie władz lokalnych i rządowych, by dostarczać e-usługi w ramach e-rządu. To są nasze 3 duże nurty. Z ich pomocą chcemy zamknąć cyfrową lukę w społeczeństwie. To jest nasza strategia.  

Całej rozmowy można posłuchać na platformie VoiceHouse. Gościem Jarosława Kuźniara jest również Piotr Ciski, prezes Sage – partner Festiwalu Cyfryzacji oraz strategiczny członek Fundacji Digital Poland.  

Autor wpisu / Partner wpisu:
Fundacja Digital Poland

TAGI: Biznes / Innowacje / Gospodarka